Systemy badań telefonicznych w praktyce

ane. Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego. Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do

Dodane: 03-01-2017 07:10
Systemy badań telefonicznych w praktyce

Wykorzystywanie marketingu elektronicznego

Do podstawowych zasad dobrego prowadzenia biznesu należy skuteczne zarabianie na nim sporych pieniędzy oraz umiejętne jego reklamowane. Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego. Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do jej potencjalnych lub obecnych klientów.

Poza tym obecnie wykorzystywany jest powszechnie również marketing elektroniczny polegający na wysyłaniu wiadomości reklamowych do właścicieli kont internetowych, którzy są odbiorcami prywatnymi lub przedstawicielami różnych instytucji. Dzięki temu działające na krajowym rynku firmy mogą skutecznie zyskiwać nowych klientów.


Przeprowadzanie badań ankietowych wśród klientów firmy

Badania ankietowe przeprowadzane przez różne firmy i przedsiębiorstwa mogą być wykorzystywane w celach marketingowych. Wówczas nie tylko bada się poziom zadowolenia klientów z przeprowadzanych usług, ale również zachęca ich do skorzystania z konkretnych produktów.

Zdarza się również, na przykład w przypadku badań cati, że osoby w nich uczestniczące otrzymują odpowiednie wynagrodzenie. Nie jest to wprawdzie wynagrodzenie dość wysokie, ale pozwala ono na podreperowanie domowego budżetu. Dzięki temu wiele osób chętnych jest do uczestnictwa w badaniach cati. Z drugiej strony nie zawsze to pracownicy danej firmy zajmują się przeprowadzaniem badań ankietowych, ale wynajęci przez nią, zewnętrzni ankieterzy, którzy również otrzymują wynagrodzenie.


Wywiad ankietowy przez telefon

Badania telefoniczne należą do jednych z najbardziej skutecznych badań marketingowych przeprowadzanych na ankietowanych. Co więcej nie pozostawiają wrażenia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań.

Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na określonej grupie ludzi. Badania zazwyczaj są wykonywane przez studia badań CATI na zlecenie zewnętrznych firm. Po zakończonym procesie przeprowadzania ankiet wyniki są zbierane oraz interpretowane przez zespół specjalistów.