Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat

łaściwie prowadzony warsztat samochodowy powinien być w miarę czysty,a narzędzia w nim poukładane. Świadczy to o pewnym poziomie jaki reprezentuje główny majster oraz pracownicy. Jeżeli na wstępie w hali warsztatowej widzimy wszy

Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat Należy znaleźć dobrego mechanika, gdyż to jedyna droga, by naprawić nasze auto szybko i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać warsztat i na co zwracać uwagę?

Na co uważać w warsztacie?

Właściwie prowadzony warsztat samochodowy powinien być w miarę czysty,a narzędzia w nim poukładane. Świadczy to o pewnym poziomie jaki reprezentuje główny majster oraz pracownicy. Jeżeli na wstępie w hali warsztatowej widzimy wszystkie narzędzie na wierzchu, a ilość miejsca pozwala jedynie na przejście wyznaczoną wśród narzędzie ścieżką, to prawdopodobnie nie jest to dobry warsztat. Oczywiście, gdy praca wre to ciężko zachować idealny porządek, ale jednak jakieś standardy powinny obowiązywać.

Kolejną złą przesłanka może być kompletny brak klientów. Może to świadczyć o złej renomie warsztatu, a jeżeli nie mieliśmy okazji sprawdzić tego wcześniej to musimy się dwa razy zastanowić zanim zostawimy nasze auto w takim miejscu. Oczywiście zdarzają się takie dni, kiedy nie ma nic do roboty i również trzeba mieć to na uwadze.


Kwestia złomowania w Wikipedii

W oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione.

Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób złomowania regulują zwykle przepisy prawa.

Ze względu na złożoność techniczną zadania, złomowaniem pewnych rodzajów środków technicznych zajmują się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, np. stocznia złomowa.

Przykładowo: jedyną możliwością legalnego pozbycia się starego samochodu jest oddanie go do punktu kasacyjnego. Zaświadczenie jest podstawą do wyrejestrowania pojazdu ? a w konsekwencji zniesienia obowiązku wnoszenia opłat związanych z użytkowaniem.

Złomowanie jako jeden z etapów przygotowania metalowych części pojazdów do dalszego wykorzystania nie może być utożsamiany z całościowym procesem recyklingu składającego się z innych etapów przygotowania materiałów metalowych do ponownej przeróbki.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Złomowanie


Ceny naprawy starszego rocznika

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.